LinkedIn & SoMe

LINKEDIN & SO-ME

Er LinkedIn ikke et socialt medie? Jo, det er det selvfølgelig. Når netop den kanal profileres særskilt, er det fordi, det er den eneste SoMe kanal, der har dedikeret fokus på job og karriere. Når det er sagt, behøver ens SoMe indsats slet ikke være på LinkedIn.


Man skal vælge den/de kanaler, der giver mening ift. ens målgrupper. Samtidig skal man være meget påpasselig med ikke at gabe over for meget. Det er ressourcekrævende at drive bare en enkelt SoMe kanal, hvis man vil have en rimelig frekvens og kvalitet i sine posts.


Tre gode grunde til at bruge SoMe som employer branding og rekrutteringskanal

Når SoMe er interessant i employer branding og rekrutteringssammenhæng skyldes det flere ting. For det første kan man komme ret langt uden at skulle have penge op af lommen til annoncering. Man kan i stedet bruge ressourcerne på indholdet.


For det andet kan indholdet – hvis man konstruerer setup'et begavet – bruges til at udbygge ens job- og karrieresite med målgrupperelevant indhold, der yderligere kan anvendes i ens jobannoncer.


For det trdje er der delingsmulighederne, der gør, at man kan komme i direkte kontakt med målgrupper, det ellers er uhyre svært og dyrt at få i tale. 

 

HolmbergInc. har en metode, der sikrer en rød tråd fra virksomhedens HR-strategi til eksekvering og herunder en matrixmodel, der giver overblik og sikrer, at man rent faktisk udkommer. 

 

Vil du høre mere?

Så kontakt Tue Holmberg på 6062 8286 eller tue@holmberginc.dk