Employer Branding

EMPLOYER BRANDING

Employer Branding er disciplinen at markedsføre en virksomhed som attraktiv arbejdsplads – for de rigtige målgrupper vel at mærke. Det handler ikke om at ville være noget for alle. Det handler om at være tro mod sig selv, sine værdier og sin kultur for derved at kunne tiltrække de mennesker, der kan spejle sig i netop denne cocktail. De skal så naturligvis også have de rette faglige kompetencer ift. virksomhedens behov. 


Employer branding er på den vis en udtalt inside out disciplin. Man er ganske enkelt nødt til at holde sig helt tæt til den virkelighed, medarbejderne oplever hver dag. 


Forsøger man at profilere sig som noget, man ikke er, så giver det kontant bagslag. De eksisterende medarbejdere vil ryste på hovedet og miste tillid til både ledelsen og HR. Nye medarbejdere vil opleve, at det de har købt ind på ikke matcher den virkelighed, de oplever. Og så smutter de igen med en omkostning, der snildt kan overstige 1 mio. kr. per fejlrekruttering. 

 

Employer Branding idealproces

HolmbergInc. arbejder ud fra en gennemtestet metode. Employer Branding Idealprocessen bygger på fem step, man ideelt set bør følge. Når idealer møder virkeligheden, sker der imidlertid ofte det, at man må agere pragmatisk og realistisk. Modellen er derfor også fleksibel med mulighed for at fokusere på det/de step, der giver mening i den givne situation.  

 

Vil du høre mere?

Så kontakt Tue Holmberg på 6062 8286 eller tue@holmberginc.dk